حروف وکیوم پرسی نوع جدیدی از تابلو های برجسته میباشد که امروزه در بازار موجود است.

خلاء تشکیل شده در ترمو فرمینگ، ورق پلاستیکی را با دمای تشکیلی گرم کرده، ​ورق پلکسی روی قالب کشیده می شود و به صورت خلاء در برابر قالب قرار می گیرد.

این فرآیند را می توان برای ساخت پلاستیک به اشیاء دائمی مانند حروف های برجسته وکیوم و پوشش های محافظ استفاده کرد.

به طور معمول، در طراحی قالب حداقل 3 درجه توصیه می شود. زاویه پیشانی برای کاهش بخش پلاستیکی تشکیل شده از قالب و در صورتی که ورق قالببندی به صورت مکانیکی یا پنوماتیک کشش داده شود.

قبل از آوردن آن به سطح قالب و با استفاده از خلاء، می تواند حروف برجسته را وکیوم و داری عمق کرد، مواد مناسب برای استفاده در شکل گیری خلاء به طور معمول گرمانرم هستند.

شایع ترین و ساده ترین استفاده از گرمانرم پلاستیکی پلی استایرن HIPS است.

برای شکل پذیری حروف وکیوم پرسی یک چوب، فوم ساختاری یا قالب ریخته گری یا ماشین آلومینیومی ساخته میشود. و می تواند تقریبا به هر شکلی شکل بگیرد.

تشکیل خلاء نیز برای مواد شفاف مانند اکریلیک مناسب است که به طور گسترده امروزه کاربرد فراوانی در تابلو سازی و ساخت حروف برجسته وکیوم دارد.

شکل گیری خلاء اغلب در کلاس های تکنولوژی پایین در سطح مناسب برای قالب سازی حروف برجسته استفاده می شود.

این برای بسیاری از محصولات مختلف تابلو سازی استفاده می شود و یک محصول بسیار مفید است.

برخی از مشکلات در فرایند تشکیل خلاء وجود دارد. رطوبت جذب شده می تواند گسترش یابد و حباب های درون لایه های داخلی پلاستیک را ایجاد نماید.

این به طور قابل توجهی پلاستیک را تضعیف می کند. با این وجود، میتوان با خشک کردن پلاستیک برای یک دوره در دمای بالا، مشکل ذوب شدن را حل کرد.

شبکه های می توانند در اطراف قالب شکل بگیرند، که به علت پرهیز از تخریب پلاستیک است و بنابراین باید با دقت نظارت شود.

وبینگ همچنین می تواند زمانی رخ دهد که یک قالب بیش از حد بزرگ باشد یا بخشی از قالب بسیار نزدیک باشد. در نهایت، اشکالی که شکل می گیرند اغلب به قالب می چسبند، که با استفاده از یک زاویه پیشین سه درجه یا بیشتر در قالب اصلاح می شود.

قالب سازی حروف وکیوم

الگوهای متعددی برای قالب حروف برجسته وکیوم وجود دارد که می توانند با تشکیل خلاء ایجاد شوند.

روش نو آورانه استفاده از شکل دادن به خلاء این است که هر آیتم کوچک را بچرخانید، و آن را چند بار تکرار کنید و سپس خلاء را برای الگوی جدید برای ایجاد یک فرم انعطاف پذیرتر انجام دهید.

خلاء تشکیل دهنده کمک می کند قطعات جداگانه را با هم هماهنگ ترکرده و این کار را برای ساخت بسیاری از قطعه ها که می تواند به راحتی تکرار شود، ایجاد کنید.

قالب چوبی یک ماده رایج برای استفاده می باشد. واضح است چوب نسبتا ارزان است و به مشتری اجازه می دهد تا تغییرات را به راحتی انجام دهد. استفاده از اشیاء بازیافت شده و یا فرمها پایدار ترین راه برای ایجاد یک حروف وکیوم است.

قالب آلومینیومی حروف وکیوم

قالب های آلومینیوم ریخته گری در یک ریخته گری ریخته می شوند. و معمولا دارای خطوط کنترل دما هستند که از آنها عبور می کنند.

این کمک می کند تا گرما تولید پلاستیک را تنظیم کرده و همچنین سرعت تولید را افزایش دهد. قالب های آلومینیومی می تواند در برنامه های کاربردی تشکیل دهنده فشار استفاده شود.

اشکال اصلی این نوع قالب ها هزینه ی بیشتر است. قالب های آلومینیومی ماشینی مانند آلومینیوم ریخته شده است، اما از یک بلوک جامد آلومینیومی با استفاده از دستگاه CNC و یک برنامه CAD استفاده می شود.

به طور معمول، آلومینیوم ماشینی برای قطعات کم عمق استفاده می شود.
قالب کامپوزیتی حروف وکیوم

قالب های کامپوزیتی یک جایگزین ارزان قیمت برای قالب های آلومینیومی هستند. قالب های کامپوزیت معمولا از رزین های پر شده ساخته می شوند که به صورت مایع شروع می شوند و با زمان سخت می شوند. بسته به کاربرد، قالب های کامپوزیت می توانند مدت زمان بسیار طولانی حروف برجسته وکیوم با کیفیت بالا تولید کنند.

تابلو وکیوم یا حروف 3​D

برای ساخت تابلو وکیوم میبایست طرح حروف وکیوم که در برنامه ​مکس طراحی ​شده​، را با دستگاه ​CNC قالب چوبی که از هر طرف 3 سانت ​عمق داده شده باشد تهیه کرد.

بعد از تهیه قالب توسط دستگاه خلاء ترمو فرمینگ پلکسی روی قالب کشیده شده و با گرمای داخل دستگاه پلکسی به فرم قالب درآمده و بعد از این مراحل میتوان حروف وکیوم شده را با دستگاه مخصوص برش داد.

حروف وکیوم را میتوان با استیل رینگی به مشتری عرضه کرد که ساختار این دو محصول جلوه زیبایی به تابلو خواهد داد.

قیمت حروف وکیوم با توجه به مراحل بیشتر ساخت و نوع اجناس مصرفی نسبتا” بالاتر از انواع دیگر حروف برجسته می باشد.

پس از طراحی قالبی چوبی برای حروف توسط دستگاه سی ان سی برش خورده و آماده ​میگردد، قالب چوبی در دستگاه حرارتی صنعتی و تحت خلاء بر روی ورق های پلکسی یک تکه پرس میشود. بعد از پرس، شده بر روی پلکسی برجسته و 3 بعدی میشود.

در مرحله بعدی روی میز مخصوص برش حروف جداسازی شده و در برخی موارد قابلیت رنگ پذیری و آبکاری کروم را دارد ، که حروف وکیوم فانتا کروم را میتوان به مشتری ها عرضه نمود. در این مرحله حروف برجسته آماده لبه زدن میشود

مزایایی تابلو وکیوم نسبت به انواع حروف برجسته

مزیت تابلو وکیوم نسبت به تابلو های برجسته چلنیوم، پلاستیک، استیل، اپوکسی، رزینی، عمق بیشتر و سه بعدی بودن سطح روی ​حروف می باشد.

از مزایایی بسیار زیاد این نوع تابلو میتوان به مواردی اشاره کرد که کمتر تابلوی میتواند دید کاملی مشابه با این نوع حروف برجسته داشه باشد.

در بعضی از طرح ها فقط فرم کرو و نیم دایره ای میتواند چشم ها رو محو زیبایی تابلو کرده و فلت بودن طرح پیام خاصی به مخاطب ارسال نمیکند.

ایجاد فرمها و حجمهای خاص و چشمگیر سه بعدی بر روی حروف به گونه ای که با دیگر روشها امکان پذیر نیست توانایی اجرای نورپردازی های ترکیبی و بسیار چشم نواز که امکان آن در روش های دیگر موجود نیست.

سبکی و در عین حال انعطاف پذیری در مقایسه با طلقهای پلکسی یکپارچگی و استحکام حروف و دوام و عمر بیشتر توانایی شبیه سازی حروف ریخته گری شده برنج و آلومینیوم و دیگر فلزات، در حالیکه از نظر قیمت و وزن چند برابر از آنها کمتر است.

سطوح نرم و محدب و مقعر دو بعدی و سه بعدی از مشخصه های اصلی و جدا ناپذیر حروف وکیوم است که در روشهای دیگر دیده نمیشود و این انحناها و شکستهای خاص نور در آنها، دید منحصر به فرد سه بعدی در حروف را ایجاد میکند. کاملاً ضدآب و مقاوم به شرایط محیطی آفتاب، ضربه، باران و برف، باد،گرد و غبار، رطوبت و … می باشد.

این نوع تابلو 3D به تازگی وارد بازار تابلوهای تبلیغاتی در کشور شده و جذابیتی بی نظیر و دیدی عالی به مشتری منعکس می نماید.

ساخت این نوع حروف با دستگاه های مخصوص انجام میگیرد و برخلاف دیگر تابلوهای مرسوم در بازار تجهیزات به خصوصی لازم دارد.

شرکت تابلو سازی روژ به مشتریان گرامی توصیه مینماید در سفارش این نوع تابلو به مواردی مانند سابقه کار قبلی، کارگاه مجهز به دستگاه پرس وکیوم، نمونه کار انجام شده توسط خود تابلوسازی دقت نمایند.

قالبسازی پلاستیک برای حروف و نوشته ها یکی از روشهای متداول در کشورهای خارجی برای ساخت حروف برجسته است. که تولید آنها بصورت یک تکه با پرسهای حرارتی صنعتی و تحت خلأ انجام می پذیرد تابلوسازی روژ امروز مجهز به کارگاه مخصوص تابلوسازی و دستگاه های حروف سازی و قالبسازی حروف وکیوم پلاستیک و آماده ارائه کلیه خدمات تابلوسازی به مشتریان محترم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button